woensdag 13 juni 2012

Handwerkclubje/Crafstclub

De meisjes hebben weer hard gewerkt vandaag. Af en toe zelfs met de tong uit de mond, zo schattig! Helaas is het er niet van gekomen om de vissen te fotograferen aan het einde. Dat lukt soms niet omdat het een warrig moment is als de kinderen worden opgehaald en niet allemaal tegelijk klaar zijn. Jammer want er waren heel verschillende vissen. Er was er maar een zoals mijn voorbeeld. Twee heel verschillende goudvissen en twee vissen geel met roze vlekken. Erg leuk!
De girls have been working hard today. Sometimes even with their tongue out of their mouth, so cute! I haven't managed to photograph the fishes at the end of the afternoon. That is difficult sometimes because it's a busy moment, when the children are picked up and not everyone is ready at the same time. A shame because the fishes were very different. There was just one like my fish, two very different goldfish and two yellow with pink spots. Very nice!



Het verhaal voor het tafelspel is een bewerkte versie van "De schelp en de vis" uit het boek "Leven met het jaar" van Christiane Kutik. Ik heb de kwal niet gebruikt. Gisteravond bedacht ik dat een meerval achtig beest beter zou zijn. Toen heb ik gauw een sokpop gemaakt.
The story for the tableplay is an adjusted version of "The shell and the fish"from the book "Living with the year"(Das Jahreszeitenbuch) by Christiane Kutik. I didn't use the jellyfish. Yesterdaynight I thought a catfish kind of animal would be better. So then I made a sockpuppet.


6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig decor heb je gemaakt voor je tafelspel! Heb je dit ergens geleerd? Het lijkt mij zo leuk om dit ook een keer te doen in mijn klasje, maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. Leer je het verhaal uit je hoofd of lees je het voor? Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nieuwe workshops voor de kinderen aan het bedenken. Zal ik voor volgend schooljaar ook maar een workshop voor kleuterjuffen verzinnen? Ha, ha...
      Zo'n decor is heel makkelijk, dat maak je van een oude doos. Het verhaal moet je inderdaad uit je hoofd kennen. Je zou eerst kunnen oefenen met uit je hoofd vertellen, zodat je daar aan gewend bent. En dan moet je het eigenlijk gewoon eens proberen.
      Ik vind het zo leuk dat ik nu de gelegenheid heb om verhalen uit te werken tot een tafelspel. Als juf had ik daar eigenlijk te weinig tijd voor.
      Groetjes Severine

      Verwijderen
  2. In twee woorden: ZO MOOI! Wat zal jij de meiden inspireren! In het kader van geen vaten vullen maar vuren ontsteken, sta jij hoog in mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk om die meiden bezig te zien. Veel beter dan de computer, ipad, playstation enz.
    Ziet er zo leuk uit.
    groetjes, Ieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er weer geweldig uit seefje.Mooie kleuren ook. groetjes mama

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!