zaterdag 29 oktober 2011

Een lekker dagje...

Ik ben gister naar de Poppen en Berenbeurs en de Handwerkbeurs in Ahoy, Rotterdam geweest. Heerlijk!
Op de Poppen en Berenbeurs vond ik het vooral heel leuk om te zien wat voor soort poppen er nog meer gemaakt worden. En wat voor technieken daar zoal voor gebruikt worden. Ik vond het wel jammer dat er van een bepaald type pop en beer erg veel was. Ik had graag iets in het echt willen zien van bijvoorbeeld Pongratzpuppen of Flickenwerk. Er waren overigens wel veel poppenmaaksters uit Duitsland en BelgiĆ«. De antroposofische pop werd alleen vertegenwoordigd door Kamrin en Ineke Gray. Ineke had een nieuw, heel lief, klein model popje mee. Echt een snoepie! Tussen de oude poppen zag ik een handpop liggen van Kathe Kruse, ook geweldig!
Op de handwerkbeurs was het vooral genieten van mooie materialen en allerlei soorten handwerk. Ik heb me laten verleiden tot twee nieuwe projecten waar ik niet zo zeker over ben: het haken van een sjaal en het breien van een aap (hij zag er zo lief uit!!!)
Dit is mijn totale "vangst" van de dag:


In de trein naar huis ging mijn hoofd weer op de loop met allerlei plannen. Kortom na zo'n dag krijg je inspiratie en plannen genoeg. Kijken of mijn handen het weer kunnen waarmaken...

5 opmerkingen:

  1. Succes met je nieuwe projecten. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie vangst Severine! Ik wens je veel creatief plezier toe.
    Is het een houten breinaald wat ik op je foto zie?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat heerlijk klinkt dat allemaal! Ik had er ook graag heen gewild voor Ineke, maar ik was al bang dat er verder niet zo veel interessants zou zijn en dan is de reis toch wel ver. Je hebt een mooie buit mee naar huis genomen! Ik ben heel benieuwd naar je kerststal. Gebruik je een bekend patroon of ontwerp je hem zelf? Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met Jacobus! Ik ben ern vorige week zaterdag aan begonnen. Ik moet nog tenen, een been, twee armen, de snuit en oren. Het begin was niet zo makkelijk, maar als je er eenmaal in zit is het wel te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!