woensdag 18 augustus 2010

Een gebarenspelletje

Ik was naar aanleiding van ons aangepaste jaartafeltje op zoek naar spelletjes en verhaaltjes in de strandsfeer. Ik vond een mooi gebarenspelletje dat niet zo bekend is.
Het is van de eurythmiste Hermien IJzerman.


Groot is de zee, wijd is het strand.      
(Armen vooruit iets uit elkaar. Armen spreiden)


Klein is het schelpje in mijn hand.      
(Handen op elkaar brengen alsof het schelpje erin zit) 


Maar in dat kleine ding hoor ik de grote, grote zee,      
(Handen naar oor brengen en luisteren)


ruizen en suizen en ik zoem en zing heel zacht mee.      
(Zachter praten en met lichaam zacht wiegen)


Sssssssssss
(Het bewegen en suizen weg laten ebben)

3 opmerkingen:

  1. Nou ik hou er nu mee op en ga misschien morgen verder met zoeken ik het heel erg leuk het is voor een goed doel voor het Epeleptiefonds.Danmoet ik opschieten voor leuke sjaals.Danku Anoniempje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk!
    Ken je er nog meer?
    groetjes Gisella

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!