donderdag 18 oktober 2012

Goochelen

Ik ben de laatste tijd niet zoveel op de computer geweest. Dat komt onder andere door de verjaarspartij van Pijke. Ik heb mij moeten bekwamen in het goochelen. Pijke wilde namelijk een goochelpartij. Dan moet je trucjes opsnorren, ze zo goed leren dat je ze goed kan voordoen, en verder wat er natuurlijk nog bij een partijtje komt kijken.

I haven't been a lot on the computer lately. That's mainly because of the birthdayparty of our son. I had to become a magician in a short period of time. Pijke wanted a magical birthdayparty. So I had to find nice tricks, learn them so well that I could show/teach them to the boys and all the other things that come together with organizing such a party.



We zouden aan het einde van de partij een goochelshow doen voor de ouders. Daarom dacht ik dat we deze keer dan maar geen tafelspel of iets dergelijks moesten doen. Nou daar was Pijke het helemaaaaaal niet mee eens! Toen besloot ik een poppenkastverhaal te spelen. Maar natuurlijk kon ik geen geschikt verhaal vinden. Dus dat moest ik gauw zelf verzinnen. Het is een verhaal geworden waarin Jan Klaassen een goochelstokje vind. Daarmee (gierig en lui als hij is) wil hij een cadeau toveren voor Katrijn. Maar per ongeluk tovert hij Katrijn weg. Ach jullie kennen dat soort verhalen wel!
Hier wordt Jan net gearresteerd door Agent Speurneef, want die dacht dat Jan het stokje gestolen had van de beroemde goochelaar Valentino Barlotti.

We planned to have a magical show for the parents at the end of the party. That's why I thought I shouldn't also play some kind of story. Well, Pijke didn't agree at aaaallll! Then I decided to do a puppetrystory. But off course I couldn't find the right story. So I had to make that up myself. It's a story in which Punch finds a magic stick. He wants ( miserly and lazy as he is) to conjure a present for Judy. But by accident he conjures Judy away. Well you know these kind of stories.
Here Punch is arrested by a policeman, because he thinks Punch stole the magic stick from the famous magician Valentino Barlotti.



Tja, en ik moest natuurlijk mijn snor laten groeien:
And off course I had to grow my moustache:


Ik hoop maar dat de kinderen het weer net zo leuk vonden als ik, hi, hi...
I hope the children liked it as much as I did ha, ha....

4 opmerkingen:

  1. Wat organiseer je toch leuke kinderfeestjes!! Goochelen, een hele poppenkast act in elkaar zetten en....je snor laten staan ;) Helemaal geweldig. Pijke en z´n vriendjes zullen vast genoten hebben. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha! Staat je goed, die snor! Wat een leuk feest zal het zijn geweest! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk als je zo creatief kunt zijn.
    En wat zullen de kinderen genoten hebben.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat je goed die snor, wat zou ik graag het vriendje van Pijke geweest zijn. Wat een geweldig leuk feestje heb je er van gemaakt. Leuk!
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!