dinsdag 30 oktober 2012

Een beetje winters/A little "wintery"

Mijn moeder heeft vroeger een heel setje van deze popjes gebreid. Alleen was hun hoofdje dan ook gebreid. Het leek me leuk om ook eens zo'n popje te maken met een tricot hoofdje. Toen ik het patroon zocht kwam ik bij Grietjekarwietje (Bedankt Grietje!) terecht. Het is een leuk patroontje om restjes wol op te maken.

My mother knitted a whole bunch of these kind of dolls. Only they had a knitted face. I wanted to make  one with a tricot face. When I was looking for the pattern I found it at Grietjekarwietje (Thanks Grietje!). It's a nice pattern to use leftover peaces of wool.

11 opmerkingen:

  1. Volgens mij moesten wij zo´n popje breien toen ik in de 6 klas zat (heeeeel lang geleden ;)Ik vind ´em erg leuk met tricot hoofdje!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om hem een tricot hoofdje te geven! Heb ze vroeger ook veel gebreid. Leuk om het zo terug te zien!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel schattig! Ik heb er een soort slingertje van. Ik kreeg er bij de geboorte, van ieder kind, een bij (met gebreide hoofdjes dan).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél lief!!!! Leuk met tricot hoofdje, wat Anouk schrijft... een slingertje ervan...lijkt me ook heel leuk:-)
    groetjes Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief, maar tegelijk lekker eigenwijs jochie heb je gemaakt, ik vind het een heel erg leuk popje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje. Ik kan me herinneren dat ik vroeger op school volgens mij wel eens een popje heb gebreid.
    Groetjes, Ieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOOhhh ja die ken ik ook nog van eerder, die heb ik ook nog gebreid en inderdaad met een gebreid hoofdje. Leuk om ze eens op een andere manier te zien. Leuk gedaan met die kleurtjes.
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het op school ook moeten breien^_^
    Je hebt er een mooi popje van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, Severine, wat een dotje! En wat leuk met een tricot hoofdje! Aangezien ik zelf nu ook aan het oefenen ben met rondbreien, komt dit patroon weer mooi van pas! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als ik je popje zie krijg ik zin in schaatsen.... Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!