woensdag 11 januari 2017

Een nieuwe start/A new start

Er zijn alweer bijna tien dagen om van het nieuwe jaar. Op sociale media zag ik veel mensen hun nieuwe plannen en voornemens delen voor het nieuwe jaar. Zelf voel ik dat niet zo bij het nieuwe kalenderjaar. Geen lege bladzij, geen nieuw begin. De weken rondom Kerst zijn heel gezellig, maar ook gewoon druk; veel familiebezoek, cadeautjes zoeken, maken, veel koken, bakken, boodschappen doen, het huis netjes maken...enzovoorts. Het is in de praktijk (zou natuurlijk wèl zo moeten zijn..) eigenlijk geen tijd om stil te staan en je te bezinnen.
Dat echte nieuwe begin, fris en fruitig een nieuwe start maken dat voel ik met een nieuw schooljaar (komt misschien ook door mijn juffenverleden). Ik voel na de zomervakantie echt een nieuw jaar. Op vakantie kan ik echt even uit mijn normale leven stappen en terugblikken en vervolgens nieuwe plannen maken.
Maar goed afgelopen maandag heb ik het huis lekker schoongemaakt en veel opgeruimd. Dus gister kon ik weer lekker aan de slag!! Op de een of andere manier kan ik geen poppen maken met mijn kinderen thuis, vooral geen hoofden maken. Ik kan wel wat haken en breien hier en daar, dus dat doe ik dan maar tijdens de vakantie. Maar gister ben ik aan een nieuw popje begonnen, heerlijk!! En wat zal er allemaal nog volgen in 2017???
 
It's already the 10th of January. On social media I saw many people sharing their new plans for 2017. Strangely enough I don't really feel a new year, not a blank page, no fresh start. The weeks around Christmas are very cosy, but also very busy; familyvisits, looking for presents, making presents, a lot of cooking, baking, shopping and cleaning...etcetera. In fact  it is (it should be off course) not the time to stand still and reflect on your life.
The real fresh start is something I feel when the new schoolyear starts (maybe because I've been a teacher). When I'm on holiday I really feel as if I step out of my normal life. Then I can look back and make new plans.
Anyway on Monday I cleaned the house and made it tidy again. So yesterday I got crafty again!! I'm not so good at making dolls with my children around, especially making the heads. I can do some crocheting and knitting here and there, so that is what I do during the Christmasholidays. But yesterday I started a new doll, wonderfull!! And what will follow in 2017???

1 opmerking:

  1. Ik snap wat je bedoelt met een nieuw schooljaar. Ik leef een beetje in 2 jaren, een kalenderjaar en een schooljaar. Veel succes met je nieuwe popje, ik ben benieuwd en ik ga je opzoeken op instagram. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!