donderdag 2 april 2015

Mijn laatste opdracht voor Gouda/My last assignment for Gouda

Om de handwerkopleiding in Gouda af te sluiten moesten we een scriptie schrijven. Ik had als onderwerp "Handwerken met kleuters" genomen. Mijn scriptie is nu een paar weken af. 
Nu was er nog één opdracht te maken: het 11de DA-model (didactische analyse) voor de zesde klas. Ik was met het handwerkmandje (uit mijn vorige bericht) begonnen. Maar dat vond ik toch geen goed plan. Ik heb nu bedacht dat de zesdeklassers een soort eindwerkstuk gaan maken. Ze mogen van een wijnkistje een huisje/winkeltje/... maken. Daarin mogen ze alle technieken verwerken die ze door de hele lagere school heen geleerd hebben. Als voorbeeld heb ik een kabouterhuisje gemaakt:

To finish the course in Gouda, we had to make a thesis. My subject was "Crafting in Kindergarten". I finished it a few weeks ago.
There was one more assignment left: the 11the lesson for primary school, the 6th grade. I started with the crafts basket (see my last post). But I was not too happy with that. So I thought of something new: The sixth graders are going to make some sort of a final piece in the last year of Primary school. They can make a house/shop/... out of a wine box. They can use all the techniques they've learned through Primary school. As an example I made a gnomes house:



7 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk idee! Je kabouterhuisje is echt geweldig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee voor een eindwerkstuk. Je voorbeeld is bijzonder mooi en alles zo netjes tot in de details uitgewerkt, Het zal veel werk geweest zijn en je mag hier echt trots op zijn.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke opdracht! Ik denk dat kinderen hier heel goed mee uit de voeten kunnen! Je hebt zelf een prachtig en inspirerend voorbeeld gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk!! Goed idee als eindwerkstuk voor klas zes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n eindopdracht wil ik ook wel krijgen. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Severine wat heb je weer een superleuk , origineel werkstuk bedacht en gemaakt !!
    Groetjes Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh, how great! My son falls in love with it and was SOOO surprised to know, that children in kindergarden can do this themselves!!

    Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!