maandag 14 maart 2016

Kraamcadeautjes/ Baby gifts

Mijn zus vroeg mij een kraamcadeautje te maken. In de poppencursus die ik ooit deed heb ik natuurlijk geleerd om voor een baby een popje te maken van flanel zonder een echt gezicht. Maar stiekem (ssssst) vind ik het zelf toch wel erg leuk om een popje te maken met een gezichtje. Op Pinterest vond ik een leuk popje voor een baby, van Joanna Wesolowska. Dit popje heeft wel een gezichtje. Nu heb ik op haar manier twee (om iets te kiezen te hebben) popjes geprobeerd te maken. 

My sister asked me to make a gift for a newborn baby. In the course for dollmaking, years ago, I learned to make a cuddle doll for a baby. Off course that was a doll made of cotton flanel without a real face. But if I'm honest (sssst), I really like making dolls with a face. On Pinterest I found a very nice kind of doll for a baby, from Joanna Wesolowska. So now I tried to make two (to have something to choose) dolls in her style.


4 opmerkingen:

  1. De antroposofische popjes hebben geen gezicht omdat pasgeboren baby's de wereld verkennen via de tast, reuk en smaak (ze stoppen alles in hun mond :) ) Daarom zijn de eerste popjes van de " antroposofische " reeks van zacht flanel of zijde en hebben ze geen gezicht. Groet, Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind met gezichtje ook heel schattig. Ook al weet in dat een pasgeborene er toch niets mee doet. Ik ben benieuwd welke ze kiest. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze ontzettend leuk en lief geworden! Enig! Liefs, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!