donderdag 13 augustus 2015

Ballenparade/Ballparade

Voor het eerst had ik ook eens wat breiwerk mee op vakantie. De dag voor dat we weg gingen ben ik nog gauw een breitas gaan kopen. Dat leek me veilig/handig in ons caravannetje, met die gemene prikkers. Eenmaal in de winkel vroeg ik mij af: "Waarom zijn breitassen zo oubollig?". Maar ja ik ging de volgende dag op vakantie dus tijd om er een zelf te maken had ik niet. Ik koos de minst erge uit en maakte die klaar voor het breien op vakantie. Maar misschien zit er dus een klein gaatje in de markt, want er zijn toch best veel hippe mensen die breien. Maar ja,  hebben die behoefte aan een breitas.....tja...

Maar goed ik ging breien op vakantie. Op de cursus in Gouda was de bal echt een werkstukje voor de eerste klas om mee te leren breien. Maar ik had nog geen bal gebreid, dus ging ik ballen breien...

For the first time I also brought some knitting on holiday. The day before we left, I bought a knitting bag, I thought that was safe/handy in our little caravan, with the sharp points. When I was in the shop I wondered: "Why are knitting bags so old fashioned?". But the next day we had to leave, so I didn't have time to make one myself. I chose the best one there was and made it ready to take on holiday. But maybe there is a gap in the market, because there are many trendy people knitting. But I do hear you think: "Do they feel the need to buy a knitting bag?"...


So I brought my knitting stuff. At the crafts course in Gouda, the ball was an example to teach knitting in the first grade. But I had never knitted a ball, so I did on holiday...








4 opmerkingen:

  1. Leuk hoor! Ik ben nu wel benieuwd naar een foto van je breitas ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi !! en ja een breitas heb je zo gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke ballen! Je krijgt meteen zin om ermee te spelen. En die breitas is inderdaad een gat in de markt! Ik zou zeggen: ontwerp jij eens een leuke! Liefs, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!