donderdag 16 december 2010

Tafelspel: Het Kleine Kerstboompje

Gistermiddag heb ik het tafelspelletje: "Het Kleine Kerstboompje" voor de kinderen en een vriendinnetje gespeeld. Dit keer heb ik Ostheimerfiguren gebruikt.
Het kleine kerstboompje blijft alleen in het bos achter. De andere, grotere bomen mogen namelijk met de mensen mee om in hun huizen versierd te worden voor Kerstmis. De dieren vinden het zielig voor het boompje en vragen of hij hun kerstboom wil zijn dit jaar. En dan wordt het toch nog een fijn Kerstfeest voor allemaal, helemaal als het dan ook nog begint te sneeuwen!
Ook dit verhaaltje komt uit het boekje "Nog een keer" van Hennie de Gans-Wiggermans.

1 opmerking:

  1. Wat een enig verhaal en wat een mooi tafereeltje. Ik heb gezocht naar het boekje, maar ik ben bang dat het niet meer te krijgen is. Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!