woensdag 1 september 2010

Op de valreep...

Het was vandaag prachtig weer en ik zag nog volop bijen aan het werk in onze tuin. Ik dacht: "Dan kan ik toch nog, op de valreep van de zomer, even dat schattige bijenspelletje laten zien, dat zo makkelijk te maken is!"
De bloemetjes verdeel je over de vingertjes van een of meer kinderen (3-4 jarigen) en terwijl je het liedje zingt vlieg je (of een kind), met het bijtje op je vinger, van bloem naar bloem.
De bloemetjes knip je van vilt en het bijtje brei je met tricotsteek. 
Het liedje komt uit het boekje "De Gouden Poort".

4 opmerkingen:

  1. wat heerlijk dat je een lavatera hebt waar de bijtjes op af komen.Wat een leuk spel.Wij komen bij jou weer een stekje halen want onze lavatera is ter ziele gegaan.mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende dit spelletje niet, erg leuk zo met de bloemetjes en het bijtje!
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een ontzettend leuk spelletje! En je mandje met bloemen en het bijtje ziet er zo lief uit! Ik ga dit zeker een keer met mijn kleuters doen, hoor! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enig spel zeg, nog nooit van gehoord.
    Leuke blog heb je, ik ga je volgen...oké?
    Heb je interesse om ook eens bij mij te kijken:
    www.kleinedingen-carla.blogspot.com
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!